Het is niet langer nieuws dat retargeting een van de meest effectieve online marketingstrategieën is.

In feite zal waarschijnlijk slechts 2% van de gebruikers die uw website voor het eerst bezoeken, een conversie genereren, dus bedrijven hebben een manier nodig om de andere 98% terug te krijgen en ofwel een aankoop te doen of een oproep tot actie uit te voeren. Tot dusverre is retargeting een efficiënte strategie gebleken om die andere 98% terug te halen die al heeft aangegeven geïnteresseerd te zijn in uw aanbod.

Studies hebben aangetoond dat 70% van de klanten die retargeted-advertenties zien, meer kans hebben om te converteren en dat retargeting kan helpen de advertentie-betrokkenheid met maximaal 400% te vergroten.

 

Hier zijn 3 nuttige tips om u te helpen een succesvolle retargeting-campagne uit te voeren.

Vermijd constant gebruik van dezelfde advertentietekst

U kunt het succes van uw retargeting-campagne verpesten als u continu dezelfde advertentietekst en afbeeldingen aan dezelfde doelgroep laat zien. Het weergeven van advertenties die vergelijkbaar zijn met eerder weergegeven advertenties kan een negatief effect hebben op uw conversiepercentages omdat mensen advertenties negeren die ze eerder al hebben genegeerd.

Als u bijvoorbeeld een klant target die een item in uw winkel heeft gekocht, kunt u in de advertentie een kopie maken van hoe een andere persoon die onlangs hetzelfde item heeft gekocht, extra items op uw website vond. De toevoeging van hele nieuwe advertenties kan ook effectief zijn.

 

Gebruik korting en betaalbare prijzen

Kosten zijn een van de belangrijkste redenen waarom klanten hun online winkelwagentjes verlaten. Dit is de reden waarom de meeste e-commerce retailers zullen proberen om alle verzendkosten te elimineren door gebruik te maken van een forfaitaire verzendservice om te helpen het totale winkelwagentje totaal te houden.

Wanneer u retargeting, kan het zo laag mogelijk houden van de prijs van uw product of service een lange manier zijn om de conversie van uw advertenties te bepalen. Bied waar mogelijk kortingen en gratis verzending bij retargeting.

Maak gebruik van dynamische retargeting

Dynamische retargeting is een uitstekende manier om mensen te betrekken bij een merk dat al bekend is:

“Met remarketing kunt u advertenties weergeven aan mensen die eerder uw website hebben bezocht of uw mobiele app hebben gebruikt. Dynamische remarketing gaat nog een stap verder, zodat u advertenties van eerdere bezoekers kunt tonen die producten en services bevatten die ze op uw site hebben bekeken. Met op uw doelgroep toegesneden berichten helpt dynamische remarketing u om leads en verkopen op te bouwen door eerdere bezoekers terug te brengen naar uw site om te voltooien wat ze zijn begonnen. ”

Het feit dat uw producten betrouwbaar zijn gebleken, kan alleen maar geloofwaardigheid toevoegen aan uw retargeting-campagne. U kunt bijvoorbeeld mensen retargetten die overstappen naar een ander merk of mensen die eerder van uw merk zijn overgestapt.